Film: ‘ Freaky Friday’ (2003)

Afbeelding

 

Het verhaal

Het 15-jarige puber meisje Anna vindt dat haar moeder, die werkt als Psychiater, veel te snel trouwt met haar nieuwe vriend Ryan. 
Wanneer Anna en haar moeder in een Chinees samen ruzie krijgen over het leventje van elk ander die niet perfect is, spreidt de Chinese oude dame uit het restaurant een vloek over een gelukskoekje. 
Wanneer zij de volgende ochtend wakker worden, komen zij tot de ontdekking dat ze van lichaam zijn verwisseld.
Om te voorkomen dat er iets aan de hand is, doen Anna en haar moeder alsof alles het zelfde is zoals normaal. Anna en haar moeder verschillen namelijk heel veel van elkaar. 
Moeder moet omdat zij in een ander lichaam zit gitaar spelen in een bandje, draagt punk-kleding en valt als een blok voor de nieuwe schooljongen. 
Voor Anna is dit moeilijk te door staan, ook zij moet leven als een psychiater en mag omdat zij in het lichaam van haar moeder zit binnenkort in het huwelijksbootje met haar stiefvader stappen. 

Productie

Het concept van de film ontstond in 2000.
Regie: Mark Waters
De film draaide 2 oktober 2003 in de Nederlandse bioscoop. 

cast

Lindsay Lohan
Jamie Lee Curtis
Mark Harmon
Harold Gould
Chad Michael Murray 
Christina Vidal 

Mijn mening

Het was een lange tijd geleden dat ik deze film gezien heb. In de tijd dat ik in de brugklas zat, keek ik deze film wel eens met vriendinnen en was ik ook een fan van Lindsay Lohan. 
Nu merk ik zeker dat het een film is voor jonge meiden. Alhoewel ik deze film best leuk vond weer eens te kijken. Het is een tienerfilm waar je lekker niet veel bij na hoef te denken. 

Cijfer : 6

Leave a Reply

