Boek: ‘ Vijftig tinten vrij’ van EL James

Afbeelding

Titel: Vijftig tinten vrij
Auteur: EL James
Boek verschenen: 2012

Het verhaal van het boek

Vijftig tinten vrij is het derde en laatste deel van de trilogie die begon met ‘ Vijftig tinten vrij’.

Toen Anastasia Steele de gedreven zakenman Christian Grey  voor het eerste ontmoette, kregen zij een relatie die Anastasia’s leven totaal veranderd heeft. 
Anastasia moet leren leven met het verleden van Christian en zijn gestoorde ex-vrouwen maar ook zijn grote fantasie op gebied van seks.
Anastasia heeft in dit derde deel met veel problemen te voortduren zoals haar vader die plots in het ziekenhuis komt te liggen en haar gestoorde ex-baas die een hoop geld van haar eist in ruil om haar schoonzus terug te krijgen.
Anastasia heeft het zo druk in deze periodes en komt er  net te laat achter dat zij ook afspraken vergeet na te komen voor onder andere in het ziekenhuis voor haar volgende prikpil en raakt zwanger.
De vraag is of haar echtgenoot Christian hier wel mee wil leven..

Mijn mening

Ik vond het jammer het boek te moeten dichtslaan toen ik het uit had, vooral omdat dit het laatste deel van de serie is. 
Het boek is net als de vorige delen erg fijn om te lezen en heeft een goed verhaal. 
Ik denk dat ik dit deel ook het beste van de drie vond, er gebeurde onwijs veel wat me aan het lezen heeft gehouden. 
Het is wel van belang dat je eerst deel 1 en 2 leest, voor je aan dit boek begint.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

