Boek: ‘ Maar van binnen schreeuw ik’ van Elizabeth Flock

Afbeelding

 

Titel: Maar van binnen schreeuw ik
Auteur: Elizabeth Flock
Boek verschenen: 2003

Verhaal:

Met miljoenen kijkers als getuige, en het nieuws van het auto-ongeluk van Prises Diana, stort televisieverslaggeefster Isabel Murphy in voor de draaiende camera’s. 
Na een zelfmoordpoging van Isabel, belandt zij opgebrand in een psychiatrische inrichting, beter bekend als het halvegarenhotel. 
Het kost Isabel heel wat moeite om te accepteren dat zij daar inderdaad thuishoort. 
Isabel leert door therapie en haar ‘ medehalvegaren’ elke dag door te brengen in de inrichting en komt  erachter wat voor erge dingen een ieder kan meemaken die in een psychiatrische inrichting terecht komt. 
Na een pijnlijk proces kan zij terugkeren naar huis.
Door de waarheid onder ogen te zien is er een kans op slagen en kracht om zichzelf weer te vinden. 

Mijn mening:

Het boek leest lekker weg met korte hoofdstukken. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in de psychiatrie waardoor dit boek mij zeker ook heeft aangetrokken. 
Hoe dichter ik bij het einde kwam, hoe sneller ik het boek uit wilde hebben omdat het me een beetje begon te vervelen.

Cijfer: 6

Leave a Reply

