Film: ‘ 47 ronin’ (2013)

Afbeelding

Het verhaal

47 Ronin ( Samurai zonder meester) trotseren een wereld vol met mythische wezens, magie en levensgevaarlijke wezens.
Zij proberen eer te stellen door wraak te nemen op de verraderlijke Lord Kira, die verantwoordelijk is voor de dood van hun meester.
Kai is het getroebleerde lid van het gezelschap die in twijfel wordt getrokken door de overige leden.
Dat wordt alleen maar erger wanneer hij verliefd wordt op Mika, de dochter van hun gevallen meester.
Hierbij wordt de moed en trouw van de ronin elkaar danig op de proef gesteld.

Productie

De wraak van de 47 ronin is een beroemde gebeurtenis van Japan, deze vond in de 18e eeuw plaats.
Regie/Productie: Carl Erik Rinsch, Scott Stuber, Pamela Abdy
Land: United States (Amerika)
In de film wordt Engels en Japans gesproken.
Budget: 175 miljoen.

Cast

Keanu Reeves
Tadanobu Asano
Rinko Kikuchi
Hiroyuki Sanada 
Kou Shibasaki
Rick Genest

Mijn mening

Dit is absoluut geen film voor mij, maar hier beoordeel ik de film niet op.
De film is mooi gemaakt!
Ik vond zelf de film moeilijk te volgen aan het begin en kostte me concentratie.
Het is een film vol samurai- gevechten, waar ik niet echt van hou.
De trailer sprak mij wel meer aan en zag er interessant uit. Helaas waren dit denk ik ook de spannendste stukken uit de hele film. 

Cijfer: 5.5

Leave a Reply

