Boek: ‘ Koorts’ van Saskia Noort

Afbeelding

 

Titel: Koorts
Auteur: Saskia Noort
Boek verschenen: 2011

Verhaal:

Dorien Keizer is een vrouw in de dertig. Zij werkt in het dagelijkse leven als redactrice bij een vrouwelijk tijdschrift.
Dorien staat op het punt te settelen en aan kinderen te beginnen met haar man Joost. 
Dan ontmoet zij Ellen, een bruisende single. Dorien ziet haar eigen leventje maar als een saai leventje.
Dorien beëindigd haar relatie met Joost en vertrekt voor een weekje vakantie met haar vriendin Ellen naar het eiland Ibiza.
De 2 vriendinnen worden meteen verliefd op het eiland en genieten van elke minuut.
Zij komen in aanmerking met drank, drugs en mooie mannen.
Wanneer haar vriendin Ellen na een avondje uit ineens verdwenen blijkt te zijn, besluit Dorien er alles aan te doen om haar vriendin terug te vinden. 

Mijn mening:

Ik vond het boek lekker lezen en had het binnen 2 weken uit.
Ik was benieuwd naar het boek omdat ik meerdere boeken van Saskia Noort had gelezen en een paar verfilmde boeken ook heb gezien, die zeker spannend waren.
Helaas viel ‘ koorts’ mij wat tegen.
Het verhaal vond ik een beetje ‘ bekend’ en voorspelbaar.
Ook houd ik niet zo van boeken waarin je 2 verschillende verhalen tegelijk moet lezen, zoals 2 verschillende gedachtes, maakt het minder spannend.

Cijfer: 6.5

Leave a Reply

