Film: ‘ Vet hard’ (2005)

Afbeelding

 

Het verhaal

Als Bennie uit de gevangenis komt, hoor hij dat zijn zieke pleegvader nog een laatste wens heeft: hij wil zijn biologische zoon Koen ontmoeten. Nadat Bennie Koen heeft opgespoord, besluiten ze samen het leven van zijn vader te redden door een geldtransport te overvallen om zo een nieuwe lever voor hun (pleeg)vader te betalen. Dit gaat helaas anders dan zij hadden gehoopt. 

 

productie

Geregisseerd door: Tim Oliehoek.
De titel in Belgie luidt: ‘ Volle gas’ 
De film ging 3 februari 2005 in de Nederlandse bioscopen in premiere. 

Cast

Jack Wouterse
Kurt Rogiers
Bracha van Doesburgh
Jaak van Assche 
Johnny de Mol
Cas Jansen 
Ton Kas
Cees Geel
Chazia Mourali
Estelle Gullit
Sanne Wallis de Vries
Kim Holland

Mijn Mening

Ik vond dit vroeger echt een geweldige film die ik al zo vaak heb gezien.
Nu zeker wel 9 jaar later vind ik hem wat tegen vallen, misschien omdat ik ‘m al vaak had gezien.
Ik vind Jack Wouterse echt een genie in deze film en heb wel weer vaak moeten lachen.
Het heeft Nederlandse humor.

 

Cijfer: 7

Leave a Reply

