Film: ‘ Vampire Academy’ (2014)

Afbeelding

 

Het verhaal

Rose en haar beste vriendin Lissa zijn Dhampirs.
Dhampirs zijn half mens en half vampier.
Zij beschermen hun volk tegen de Strigoi, dat zijn mensenbloeddrinkende vampiers. 
Rose en Lissa worden opgeleid tot Dhampir op het st. Vladimir’s Academie.
Rose gaat de strijd aan tegen de strigoi om haar vriendin Lissa te beschermen.
Niet iedereen is op de academie te vertrouwen.

Productie

De film is gebasseerd op een boekenserie van de auteur: Richelle Mead.
Poductie en design: Frank Walsh
Regie: Mark S. Waters

Cast

Zoey Deutch
Danil Kozlovsky
Sarah Hyland
Lucy Fry
Olga Kurylenko
Gabriel Byrne
Kevin Hudson

Mijn mening

Ik vond het een amusante film. Laatste jaren ben ik pas van fantasie-films gaan houden.
Dit is een leuke meidenfilm met een vleugje fantasie.
De film lijkt een beetje op mean girls maar dan met vampiers.
De trailer van de film doet de film minder goed lijken, ik ben maar gewoon naar de film geweest in de bioscoop naar aanrade van een vriendin, het was ook zeker de moeite waard.
De film bevat ook een vleugje humor.
Helaas vond ik het einde wat snel afgerond.
Aan het eind van de film is te zien dat er een vervolg op de film komt. 

Cijfer: 7

Leave a Reply

