Film: ‘ 300’ (2006)

300-Movie-Poster-182x300

Het verhaal
De film gaat over de slag bij Thermopylae, waarin de koning van Sparta, Leonidas 1, samen met 300 Spartanen vocht tot de laatste man tegen de koning van Perzie, Xerxes.
De slag bij Termopylae is de geschiedenis ingegaan als het onmogelijke gevecht.
Het gigantische leger van Xerxes, werd voor een groot deel verslagen door door slechts een driehonderdtal Spartanen, zij sterven op 2 na.

Productie
De film is afgeleid van het stripverhaal van Frank Miller.
Slechts 10% v.d. film is decor, de rest is computeranimatie.
300 is een film uit 2006 onder regie van Zack Snyder.
De film won negen filmprijzen, waaronder andere: beste regisseur, beste actiefilm en beste visuele gevechten.
De film ging 22 maart in de Nederlandse bioscoop in premiere.
Genre: Actie/Oorlog.

Cast
Gerard Butler
Lena Headey
David Wenham
Dominic West
Rodrigo Santoro
Vincent Regan
Michael Fassbender
Stephen McHattie

Mijn mening
Ik heb het tweede deel van de film eerder gezien dan deel 1.
Ik vond deel 2 erg heftig!
De film is mooi gemaakt en laat je duidelijk zien hoe de geschiedenis in Griekenland en Perzie is verlopen.
Dit deel heeft mij toch ook het een en ander duidelijk gemaakt omdat ik een groot stuk van het verhaal had gemist, vanwege het feit dat ik met deel 2 begonnen was.
Het is dus zeker aangeraden dit deel eerst te bekijken om te zien hoe het allemaal begonnen was.
De film is erg mooi gemaakt, veel 3D effecten en veel bloed (als je daar van houd).
De film wordt soms in slow motion afgespeeld wat ik erg mooi vind.
De film mag zeker op je lijstje staan als je van oorlog houdt.

Cijfer: 7

Leave a Reply

