Film: ‘ Dawn of the planet of the apes’ (2014)

dawn-of-the-planet-of-the-apes-300x300

Het verhaal
De groeiende groep van genetisch geevolueerde apen, onder leiding van Caesar, wordt bedreigd door een aantal menselijke overlevenden van het ‘apenvirus’ dat is gekomen als een bijwerking en heel de wereld heeft besmet.
Tussen beide valt er geen vrede te krijgen en wordt het oorlog wie de dominante soort op aarde zal zijn; de mensen of de apen.

Productie
De film is geregisseerd door Matt Reeves.
De film is het vervolg van ‘Rise of the planet of the apes’ (die vorige blog).
De film ging 17 Juli in de Nederlandse bioscoop in premiere.
De opnames van de film vonden plaats tussen april 2013 en juli 2013 in New Orleans en San Fransisco en Canada.

Cast
Andy Serkis
Jason Clarke
Gary Oldman
Keri Russel
Toby Kebbell
Kirk Acevedo
Nick Thurston
Karin Konoval
Judy Greer
Richard King
Lee Ross
James Franco (cameo)

Mijn mening
Omdat ik een dag ervoor het eerste deel had gekeken voor het eerst, was ik erg nieuwsgierig naar dit 2e deel.
Ik ben met mijn vriend naar de bioscoop geweest om deze film te kunnen bekijken in 3D IMAX.
Dit deel is duidelijk een vervolg en raad u aan deel 1 eerst te bekijken (zie mijn vorige blog).
Dit deel van de serie betast uit volledige oorlog tussen mens en aap.
Erg mooi gemaakt, zeker de moeite waard!

Cijfer: 8,5

Leave a Reply

