Film: ‘ Flubber’ (1997)

flubber

Het verhaal
Professor Philip Brainard werkt samen met zijn assistent Weebo aan een nieuwe uitvinding, een nieuwe bron wat energie zou moeten worden.
Deze stof zou de college, waar zijn vriendin Sara het hoofd van is, kunnen redden van de ondergang.
Tevens heeft de professor al 2 keer zijn bruiloft gemist.
Dan creeērt hij Flubber… hiermee kan hij objecten laten vliegen.

Productie
De film werd geregisseerd door Les Mayfield.
In Belgie en Nederland verscheen de film pas in 1998 in de bioscopen.
Flubber was een Remake van een Disneyfilm uit 1961 : ‘The Absent- Minded Professor.

Cast
Robin Williams
Marcia Gay Harden
Christopher McDonald
Ted Levine
Clancy Brown

Mijn mening
Ik ken de film uit mijn jeugd en wilde deze graag pas geleden opnieuw kijken.
De film kan nu wat oud-bollig zijn en persoonlijk vind ik de film nu minder leuk zoals ik ‘m vroeger vond.
Het is ook duidelijk een kinderfilm over een groen ‘ding’.
Wel een leuk verhaal en leuk gemaakt voor die tijd.

Cijfer: 6.5

Leave a Reply

