Film: ‘The Fifth Estate’ (2013)

fifthestate

Het verhaal
De film vertelt het verhaal van Julian Assange en zijn compagnon Daniel Domscheit-Berg.
Het verhaal achter Wikileaks.
De organisatie veranderde de geschiedenis door duizenden geheimen documenten op internet te publiceren. Het succes van de website zorgde ervoor dat ze op slag beroemd werden en veranderde de informatiestroom naar nieuwsmedia in de wereld en in het algemeen.

Productie
De film werd geregisseerd door Bill Condon en R.J. Cutler.
De film is geproduceerd in de Verenigde Staten en India.

Cast
Benedict Cumberbatch
Daniel Brühl
Anthony Mackie
David Thewliss
Alicia Vikander
Stanley Tucci
Laura Linney
Carice van Houten
Peter Capaldi

Mijn mening
Ik vond de film van begin tot het einde erg saai. Het is totaal niet mijn smaak qua films.
Ik heb wel kunnen volgen waar de film over gaat, natuurlijk was dit ook een waargebeurd verhaal uit de geschiedenis.
Wel leuk dat Carice van Houten in een Amerikaanse film te spotten was, ik ben een groot fan van haar!!

Cijfer: 5

Leave a Reply

