Film: ‘ Snowpiercer’ (2013)

snowpiercer_67000087_st_4_s-high

Het verhaal
De film speelt zich af in jaar 2031.
Na een mislukt experiment om de opwarming van de aarde te stoppen, zorgt de aarde voor een ijstijd dat alle mensen op de aarde sterven, behalve de bewoners van de ‘ Snow Piercer’.
Deze trein, aangedreven door een uit zichzelf bewegende motor die nooit stopt, reist de koude wereld rond met aan boord een groep overlevenden.
De trein is ingedeeld in verschillende klassen, wat ervoor zorgt dat er aan boord een revolutie ontstaat.

Productie
De film is geregisseerd door Bong Joon-ho.
De film ging 3 april 2014 in Nederland in premiere.
De film is geproduceerd in de Verenigde State, Zuid-Korea, Frankrijk en Tsjechië.
De film werd genomineerd voor 12 prijzen, de film won uiteindelijk 2 prijzen.

Cast
Chris Evans
Song Kang-ho
Go Ah-sung
Jamie Bell
John Hurt
Tilda Swinton
Octavia Spencer
Ed Harris

Mijn mening
Het verhaal gaf mij een goede indruk. Het verhaal klonk interessant..
Helaas heb ik de film in 2 delen moeten kijken.
De film beviel me eigenlijk niet omdat het eigenlijk nergens op sloeg, vooral het einde viel me tegen.

Cijfer: 5.5

Leave a Reply

