Film: ‘Lucia de B’ (2014)

104022

Het verhaal
Lucia is een Haagse verpleegkundige en werkt in een Haags Ziekenhuis.
Zij wordt gezien als een seriemoordenaar wanneer er tijdens haar dienst een paar oudere cliënten en een paar kinderen komen te overlijden.
Haar zaak wordt bekeken in de rechtzaal, zij willen Lucia achter slot en grendel voor levenslang.
Judith is een parketsecretaris en probeert haar achter slot en grendel te krijgen. Wanneer dit is gelukt krijgt Judith aanwijzingen waaruit blijkt dat Lucia onschuldig is.
Judith doet haar best om Lucia weer vrij te krijgen en vertrouwen terug te winnen in Lucia.

Productie
De film is geregisseerd door Paula van der Oest.
Het is een waargebeurd verhaal van Lucia de Berk, die 6jaar onterecht vast heeft gezeten.
De premiere vond plaats op 30 maart 2014.
Genre: Thriller/Drama

Cast
Ariane Schluter
Barry Atsma
Sallie Harmsen
Fedja van Huêt
Marcel Musters
Reinout Bussemaker

Mijn mening
Ik was zeer geïnteresseerd in de film. Ik kon het verhaal zo ongeveer vanuit de media. Graag wil ik ook nog het boek lezen, haar eigen boek.
Ik werk zelf in de zorg en kan me voorstellen hoe het is als er tijdens je dienst een client overlijd en je daarvan nog schuldig wordt verklaard, hoe erg dat dan is als je je best hebt gedaan om die persoon nog een laatste beetje zorg te kunnen aanbieden.
Ik vond de film zeer interessant, herkenbare dingen vanuit de zorg.
De film gaat wel meer over de rechtszaken en haar eigen situatie.
Erg zielig !

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

