Film: ‘Annabelle’ (2014)

220px-Annabelle-poster

Het verhaal
John Form heeft het perfecte cadeau gevonden voor zijn zwangere vrouw Mia: een mooie vintage pop die de naam ‘Annabelle’ draagt.
Op een avond worden de buren van John en Mia lastig gevallen door leden van een satanische sekte, waarbij vergoten bloed en terreur niet het enige is ze achterlaten. De sekteleden hebben namelijk een demonische entiteit opgeroepen die zich nu verschuilt in de pop Annabelle.
Mia en John krijgen last in huis van paranormale dingen en verhuizen.
Inmiddels in Mia bevallen en zijn verhuisd, maar ook dan blijven ze last hebben van de pop, zelfs als zij deze weggooien keert deze op een vreemde manier steeds weer terug.

Productie
De film is geregisseerd door John R. Leonetti.
Genre: Horror
De film is geproduceerd in de Verenigde Staten.
‘The Conjuring’ is in 2013 uitgebracht, wat eigenlijk weer het vervolg is van Annebelle.
Vanaf 2 oktober 2014 draaide de film in de Nederlandse bioscopen.

Cast
Annabelle Wallis
Ward Horton
Alfre Woodard
Eric Ladin
Brian Howe
Kerry O’Malley
Tony Amendola

Mijn mening
Ik heb voor de film 2 verschillende trailers gezien. De eerste vond ik niet veel bijzonders en omdat ik ‘the conjuring’ ook had gezien dacht ik dat dit ook een standaard horror-film was met af en toe wat spanning, niet zo veel.
Door de 2e trailer te bekijken leek er meer spanning te zijn en had ik wel meer zin om de film te bekijken.
Helaas door deze 2 spannende trailers te bekijken heb ik meteen de spannendste stukken uit de film gehad.
De film is zoals ik al zij langzaam opgebouwd met spanning.
Maar deze film kon natuurlijk niet ontbreken aangezien ik van films kijken houd.

Cijfer: 6.5

Leave a Reply

