Film: ‘Hercules’ (1997)

MV5BMTI5NTI3OTAyOV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTg3ODkxMQ@@._V1_SY317_CR3,0,214,317_AL_

Het verhaal
Hercules, de zoon van de Griekse god Zeus, wordt door de slechte Hades in een halfgod veranderd. Hercules wordt op aarde opgevoed, terwijl zijn ouders boven de wolken leven.
Enige wat hij heeft overgehouden is zijn goddelijke kracht. Als hij op latere leeftijd achter zijn afkomst komt, krijgt hij van Zeus te horen dat hij eerst een echte held moet worden, om naar de berg Olympus te kunnen terugkeren.

Productie
De film is geregisseerd door Ron Clements en John Musker.
Genre: Animatie/Muziek.
Het verhaal is losjes gebaseerd op de Griekse mythe van Hercules.
De film werd 18 keer genomineerd en won uiteindelijk 8 prijzen.
Op 20 november 1997 werd de film is Nederland uitgebracht.

Cast
Engelse versie:
Tate Donovan
Josh Keaton
Danny DeVito
James woods
Susan Egan
Rip Torn


Nederlandse Versie:
Tony Neef
Rolf Koster
Kees van Lier
Pierre Bokma
Jann Cnossen
John van Eerd

Mijn mening
Ik had in mijn hele jeugd de film nog niet gezien, waarom weet ik niet precies.
Natuurlijk omdat ik een Disney-fan ben, moest ik deze zeker nog wel een keertje zien.
Mijn vriend raadde deze film zeker aan en interesseert zich in Griekse goden.
Samen hebben wij deze week de film gekeken.
Ik vond het een leuke film zoals ik van Disney wel gewend ben, ook oudere films uit de jaren negentig vind ik het leukst.
De film bevat veel liedjes, waar ik wel minder van houd.
De film is mooi gemaakt met de effecten uit de jaren negentig en heeft veel volwassen humor waar ik erg om kon lachen.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

