Film: ‘ The Babadook’ (2014)

BABADOOK-POSTER

Het verhaal
Een alleenstaande moeder zorgt alleen voor haar zoontje Samuel. Zij wordt nog dagelijks herinnert aan de dood van haar echtgenoot en lijkt hierdoor wat depressief.
Haar zoontje Samuel is doodsbang voor schimmige monster in de nacht die hij zelf heeft ontwikkeld.
Op school vertelt Samuel zijn fantasie wat zijn moeder weer in de problemen helpt.
Al gauw worden zij geconfronteerd door een duistere aanwezigheid in het huis.

Productie
De film is geregisseerd door Jennifer Kent.
De film is geproduceerd in Australie.
Genre: drama/horror

Cast
Essie Davis
Noah Wieseman
Daniel Henshall
Hailey McElhinney
Barbara West
Benjamin Winspear
Adam Morgan
Peta Shannon

Mijn mening
Eerlijk gezegd had ik de film nog een tikje spannender verwacht. Het duurde erg lang voor de spanning werd opgebouwd. Nu ik de Blog schrijf, kom ik er ook pas achter dat de film ook als ‘drama’ is beschreven, wat dan wel weer klopt met mijn mening dat het lang duurde.
De film wordt (erg)langzaam opgebouwd, in de film wordt ook een beetje veraden wat de duistere kracht van plan is met dit gezin.
Toch had de film ook een positieve invloed op mij achtergelaten.

Cijfer: 6.5

Leave a Reply

