Film: ‘ Dracula Untold’ (2014)

dracula-untold-poster-405x600

Het verhaal
In de vijftiende eeuw offert de jonge prins Vlad de derde zich op door zijn ziel te verkopen om zijn vrouw Mirena en zijn zoon te redden uit de handen van de moordlustige sultan Mehmet de tweede.
Daarmee wordt hij de eerste vampier die de wereld ooit heeft gezien. Hij is tegenwoordig ook bekend als graaf Dracula.

Productie
De film is geregisseerd door Gary Shore.
De film draaide in de bioscopen in 2D en Imax 3D versie.
De film is gebasseerd op het boek van Bram Stoker.
De opnames van de film vonden plaats in augustus 2013 tot november 2013 in Noord-Ierland.
De film ging 9 oktober 2014 in Nederland in premiere.
Genre: actie/ horror/ Fantasie

Cast
Luke Evans
Dominic Cooper
Sarah Gadon
Samantha Barks
Zack McGowan
Art Parkinson
Charlie Cox
Charles Dance

Mijn mening
Ik ben een fan van fantasy-films van tegenwoordig, deze kon natuurlijk als film van 2014 niet op mijn lijstje ontbreken.
Ik was altijd al nieuwsgierig naar het originele verhaal van Dracula. Deze film gaat zo diep in het begin, dat het mij wel boeiend was.
De film is erg mooi gemaakt met de effecten van deze tijd.
Na het einde te hebben gezien, verwacht ik zeker ook een vervolg.

Cijfer: 7

Leave a Reply

