Film: ‘ The Hungergames: Mockingjay part 1’ (2014)

MV5BMTcxNDI2NDAzNl5BMl5BanBnXkFtZTgwODM3MTc2MjE@._V1_SX214_AL_

Het verhaal
Mockingjay (spotgaai) is het vervolg op de vorige twee delen van ‘The hunger games’. Het verhaal gaat ook verder na het tweede deel.
Katniss Everdeen heeft de tweede hongerspelen overleefd, zoals voor sommige niet verwacht.
Ondanks dat de bloederige arena heeft verlaten, is zij nog steeds niet veilig.
Haar geliefde Peeta Mellark is gevangen genomen door het Capitool door president Snow op wraak, hij kondigt aan dat niemand meer veilig is, in geen enkel district.
Katniss besluit in opstand te komen en wordt het gezicht van de revolutie als de spotgaai.

Productie
De film is geregisseerd door Francis Lawrence.
Genre: Avontuur/ Science fiction.
Ook dit deel is gebasseerd op de boeken- serie van Suzanne Collins.
De film draaide vanaf 19 november 2014 in Nederland.
De film duurt in totaal 125 minuten!

Cast
Jennifer Lawrence
Josh Hutcherson
Liam Hemsworth
Woody Harrelson
Elizabeth Banks
Stanley Tucci
Julianne Moore
Donald Sutherland
Robert Knepper

Mijn mening
Na alle boeken uit te hebben gelezen binnen 2 weken na het zien van het eerste deel, kon ik natuurlijk niet wachten om deze film te bewonderen.
De film is duidelijk een vervolg van waar deel 2 is geëindigd.
Ik raad je zeker aan eerst de vorige delen te kijken voor je hieraan begint.
Doordat ik de boeken al lang geleden heb gelezen, bleef alles toch een beetje een verrassing.
De film duurde iets meer dan 2u, geen enkel moment heb ik eraan gedacht hoelang ik al aan het kijken was, de film bleef spannend.
Als ik de film alleen op dit deel mag beoordelen, vond ik het wat minder spannend dan de vorige delen, maar dit is een vervolg en ‘part1’ van Mockingjay.

Cijfer: 8

Leave a Reply

