Film: ‘ Jurassic Park’ (1993)

365.300

Het verhaal
Wetenschappers slagen erin om dinosaures te klonen uit een druppel dino-bloed afkomstig uit een mug.
Een ondernemende miljonair John Hammond wil de gekloonde dino’s aan het publiek laten zien en bouwt hierbij een park. Een paar geluksvogels mogen het park als eersten bezichtigen; een advocaat, twee dino-experts, wiskundige en John Hammond’s kleinkinderen.
Bij de eerste de beste onweersbui valt het elektriciteit in het park uit en slagen een paar dinosaurussen erin te ontsnappen.

Productie
De film is geregisseerd door Steven Spielberg.
De film is geproduceerd in de Verenigde Staten.
Genre: Avontuur/ Science Fiction
De film heeft 3 Academy Awards gewonnen.
De film ging 11 juni 1993 in premiere.

Cast
Sam Neill
Laura Dern
Jeff Goldblum
Richard Attenborough
Bob Peck
Samuel L. Jackson

Mijn mening
Ik had de film nooit eerder gezien met de reden dat ik niet van Dinosaurussen houd.
Mijn vriend had mij de nieuwste trailer laten zien van de nieuwe Jurassic Park films, die vanaf 2015 in de bioscoop zal draaien.
De trailer zag er voor mij zo interessant uit dat ik toch geïnteresseerd raakte.
Mijn vriend vertelde me dat de vorige delen ook zeker de moeite waard zijn om te bekijken.
Ik heb er geen spijt van en ben blij deze film nog te hebben gezien.
De film komt uit 1993 en lijkt in eerste instantie wat oud-bollig.
De technieken voor die tijd zijn ook super, erg mooi!

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

