Film: ‘The Hobbit: The battle of the five armies’ (2014)

220px-The_Hobbit_-_The_Battle_of_the_Five_Armies

Het verhaal
Het verhaal gaat verder na het tweede deel van The Hobbit.
Bilbo Balings, Thorin Eikenschild en de groep dwergen hebben hun koninkrijk heroverd van Smaug (de draak). Thorin is geobserdeerd door zijn heroverde rijkdom die in de grot is achtergelaten.
De hele stad is in rep en roer en vallen er vele slachtoffers door Smaug.
Gandalf ziet dat de gevaarlijke vijand Sauron enorme legers maakt met Orks en deze naar de berg stuurt.
Er ontstaat een oorlog tussen de Orks, de mensen, dwergen en elven.

productie
De film is geregisseerd door Peter Jackson
Genre: Avontuur/Fantasy
De film is geproduceerd in Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten.

Cast
Ian Mckellen
Martin Freeman
Richard Armitage
Ken Stott
Graham McTavish
William Kircher
James Nesbitt
Stephen Hunter
Dean O’Gorman
Aidan Turner
John Calien
Jed Brophy
Evangeline Lilly
Orlando Bloom
Adam Brown

Mijn mening
Ik zat al een tijd op de film te wachten, omdat ik de vorige delen ook had gezien en benieuwd was naar het laatste deel van The Hobbit.
Ik vond dit deel veel gevechten maar dat is in de titel van dit deel natuurlijk al veraden. IK vond de film erg mooi gemaakt en je leeft je helemaal in in de film. De film heeft mij geen seconde doen vervelen, was vanaf het begin al spannend.
Ik had de films van The Lord of The Rings nog niet gezien, maar volgens de boeken komen de verhalen van The Hobbit eerst en dan begint de serie van The Lord of the Rings, dus ga ik deze binnenkort maar eens kijken!

Cijfer: 8.5

Leave a Reply

