Film: ‘Space Jam’ (1996)

space-jam-movie-poster-1996-1010257990

Het verhaal
Het verhaal begint bij de jonge Michael Jordan die opgroeid tot de beste basketballer van Amerika.
Zodra hij aan te top is geeft hij aan te willen stoppen met zijn topsport, hij wil zich nu focussen als honkballer.
Ondertussen op een andere planeet maar Mister Swackhammer zich zorgen over zijn attractiepark die te weinigg bezoekers trekt en wil graag The Looney Tunes gebruiken voor zijn park.
Bugs Bunny probeert zich te overtuigen dat dit niet zal gebeuren.
Na wat discussie besluiten zij een basketbalwedstrijd te houden om te zien wie de winnaar is en bepaalt wat er gaat gebeuren.
De Nerdlucks van het andere planeet besluiten de krachten van de Top-basketballers te stelen om goede krachten te hebben voor de wedstrijd.
The Looney Tunes krijgen hulp van Michael Jordan om de wedstrijd te winnen.

Productie
De film is geregisseerd door Joe Pytka.
Genre: Animatie/live-actiefilm.
De film is door Warner Bros.Pictures in 1996 uitgebracht.
De film werd gebruikt voor de commercials van o.a. Nike.

Cast
Michael Jordan
Wayne Knight
Teresa Randle
Marner Washington
Eric Gordon
Bill Murray
Larry Bird
Billy West
Dee Bradley Baker
Danny DeVito

Mijn mening
De film was een hype in mijn kinderjaren, toch had ik de film nog nooit gezien.
Ik vond The Looney Tunes altijd wel leuk maar mijn interesse lag nooit echt bij de film.
Mijn partner had de film lang geleden al gezien en wilde deze graag weer een keer zien.
Ik vind het allereerst knap gedaan, de animatie met speelfilm combinatie uit 1996.
De film is ook wel komisch en je ziet veel van de karakters van The Looney Tunes terug.
Voor een kinderfilm zeker leuk!

Cijfer: 6.5

Leave a Reply

