Film: ‘Dying of the Light’ (2014)

Dying_of_the_Light_poster

Het verhaal
Evan Lake is een kantoor gebonden CIA-agent. Hij wordt gedwongen om vervroegd met pensioen te gaan wanneer hij tekenen van dementie begint te krijgen.
Tegelijkertijd ontdekt hij dat een Jihadist waarvan een ieder dacht dat hij dood was, nog in leven is.
Aangezien Evan de Jihadist Banir kent van vroeger, besluit hij zelf achter hem aan te gaan.

Productie
De film is geregisseerd door Paul Schrader
Genre: Drama/thriller.
In de film worden 3 talen gesproken: Engels,Romeens en Arabisch.
Budget van de film was 5 miljoen dollars.
Op 27 januari 2014 zijn ze van start gegaan met het filmen van de film.

Cast
Nicolas Cage
Anton Yelchin
Irene Jacob
Alexander Karim

Mijn mening
Ik heb de film in 2x moeten kijken omdat ik in slaap was gevallen, maar dat was bij deze film niet erg.
Ik heb de film hierdoor nog beter begrepen en vond m zeer spannend.
Ik werk zelf in de dementerende-zorg en kan me erg irriteren hoe belachelijk ze acteren over dementerende.
In deze film had ik dat dan weer niet, De hoofdrolspeler was natuurlijk in de beginnende fase, maar toch goed gespeeld.
Maar over de film.. ; De film is zeer spannend en bevat een sterk verhaal. Ik ben ook een Nicolas Cage film, wat de film natuurlijk altijd wat beter maakt.
Zeker een aanrader als je van een spannende film houdt met de dingen die nu in het dagelijkse leven op het nieuws voorbij komen zoals de Jihad.

Cijfer: 8.5

Leave a Reply

