Film: ‘De Brief voor de koning’ (2008)

de_brief_voor_de_koning

Het verhaal
De zestien-jarige schildknaap Tiuri zet zijn toekomst als ridder op het spel wanneer een stervende ridder hem een opdracht geeft.
Hij moet een uiterst geheime brief voor de koning van Unauwen bezorgen. Zijn avontuurlijke tocht leidt hem door bergen, bossen en dalen waar het gevaar altijd op de loer ligt. De brief ag beslist niet in verkeerde handen vallen.

Productie
De film is geregisseerd door Pieter Verhoeff
Genre: Avontuur
Speelduur: 110 minuten

Cast
Yannick van de Velde
Kees Boot
Hans Dagelet
Jonathan de Weers
Willem Drieling
Monic Hendrickx
Kees Hulst
Ton Kas
Derek de Lint
Uwe Ochsenknecht
Victor Reinier
Michiel Romeyn
Lars Rudolph

Mijn mening
Een mooi gemaakte, duidelijke film.
Als ze niet Nederlands hadden gesproken zou je denken dat het door een ander land is geproduceerd, dan mag je weer trots zijn op ons kleine kikkerlandje.
Maar goed, mijn mening…… ik hou totaal niet van Ridder films en vond dit dus eigenlijk ook helemaal niks, maar ik maak mn cijfer gemiddeld met hoe de film gemaakt is, anders zou het een laag cijfer zijn omdat ik alleen niet van dit soort films houd…

Cijfer: 7

Leave a Reply

