Film: ‘Boy 7 ‘ (2015)

boy-7.36379

Het verhaal

De film gaat over Sam. Sam is een jongen die bijkomt in een metro na een wegraking.
Hij weet niet meer wat zijn naam is en hoe hij daar terecht is gekomen.
Met hulp van Lara, die hij ontmoet in de metro, gaat hij op zoek naar zijn identiteit.
samen proberen zij het raadsel op te lossen.
Sam komt er langzamerhand achter dat hij zelfs in een soort trainingskamp heeft gezeten en dat verleden hem nog achtervolgd.

Productie

De film is geregisseerd door Lourens Blok.
De film is geproduceerd in Nederland, Hongarije en Belgie.
Genre: Thriller/ Sciencefiction.

De film is gebasseerd op het gelijknamige boek van Mirjam Mous.
De film ging in Nederland op 19 februari 2015 in premiere.

Cast

Matthijs van de Sande Bakhuyzen
Ella-June Henrard
Tygo Gernandt
Yannick Jozefzoon
Joost Koning
Halina Reijn
Reneé Soutendijk
Menno van Beekum
Hans Dagelet
Beau Schneider
Marike van Weelden

Mijn mening

Ik heb het boek in mijn jeugd meerdere malen bij de bibliotheek meegenomen te leen, maar nooit echt gelezen.
Het verhaal interesseerde mij wel elke keer, waarom het nooit gelezen is, geen idee!
Nu het boek werd verfilmd wilde ik deze natuurlijk wel graag zien.
Ik vind het voor een Nederlandse jong-volwassen film wel goed.
De film is makkelijk te volgen, misschien nog wel iets te verwarrend voor de jonge kijkers.
Ik heb de film thuis gekeken, had deze ook niet in de bioscoop willen zien.
Mijn vriend keek er tegen op om de film te zien, door zijn vooroordelen voor Nederlandse films, toch vond hij deze wel de moeite waard.
Een aanrader voor jong-volwassenen die van spanning houden.

Cijfer: 7

Leave a Reply

