Boek: ‘Het dagboek’ van Nicholas Sparks

images
Titel: Het dagboek
Auteur: Nicholas Sparks
Uitgegeven: 1996
Oorspronkelijke taal: Engels
Genre: Liefdesroman
Verfilming: The Notebook (2004)
Het verhaal
Als Noah in de tweede wereldoorlog terugkeert naar North California, probeert hij de oorlog achter zich te laten.
Hij stopt al zijn energie in een oud plantagehuis, waar hij de mooiste herinneringen heeft.
Zittend op zijn veranda denkt hij terug aan de liefde.
De mooie Allie is inmiddels verloofd met een rijke advocaat, maar ook zij kan Noah nog steeds niet vergeten.
De twee ontmoeten elkaar na jaren weer en halen samen herinneringen op.
Mijn mening
Een mooie roman over ‘verboden liefde’.
Ik heb eerder de film gezien en dit was een lange tijd mijn favoriet.
Het boek vond ik iets te langdradig en was eigenlijk blij toen het uit was.
Wel vind ik het verhaal zelf erg mooi, maar dat ligt ook echt aan je smaak of je het lezen wilt.
Cijfer: 8

Leave a Reply

