Film: ‘Atlantis: The Lost Empire’ (2001)

images
Het verhaal
De film speelt zich af in 1914. Milo Tatch denkt dat hij de locatie heeft gevonden van het legandarische verloren continent.
Een miljonair geeft Milo een crew zodat hij zijn theorie kan testen. Wanneer zij Atlantis vinden blijft de cultuur langzaam uit te sterven omdat de bewoners hun oude geschriften, waarin hun mysterieuze krachtbron wordt beschreven.
Deze zouden ze dan niet meer kunnen lezen.
Milo Tatch probeert er alles aan te doen hen te helpen en geschiedenis te schrijven.
Productie
De film is geregisseerd door Gary Trousdala en Kirk Wise.
De film is geproduceerd in de Verenigde Staten.
Genre:Animatie/ Avontuur
Speelduur: 95 minuten
Disney- film.
Cast
Michael J. Fox
Corey Burton
James Garner
Claudia Christian
John Mahoney
Phil Moris
Leonard Nimoy
Don Novello
Jacqueline Obradors
Florence Stanley
David Ogden Stiers
Natalie Strom
Cree Summer
Jim Varney
Jim Cummings
Mijn mening
De film is ooit uitgebracht toen ik zelf nog jong was en al een Disney fan was.
Helaas had ik deze film nog nooit gezien. Wel werd deze mij aangeraden door mijn vriend die deze wel vroeger had gezien en graag nog eens zou willen zien.

Ik vond het een mooi gemaakte film en zeker voor de technieken die zij toen pas hadden in 2001.
De film heeft een leuk verhaal en is zeker interessant.
Er was een tweede deel van de film verschenen, ook deze hebbben wij gezien, heb ik geen blog over geschreven omdat wij deze na een uur stop hebben gezet. Het tweede deel valt erg tegen vergeleken met het eerste deel ; andere kleuren en technieken > het eerste deel was ouder maar wel mooier gemaakt.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

