Boek: ‘Schroei proeven’ van James Dashner

schroeiproeven
Titel: De schroeiproeven
Serie: The Maze runner 2
Auteur: James Dashner
Genre: Fantasie, Avontuur
Uitgever: Querido
Pagina’s: 368
Het verhaal
Een weg vinden uit het Labyrint had de oplossing moeten zijn. Maar het team van WICKED is nog niet klaar. De tweeder fase is net begonnen: De Schroei.
Thomas, Teresa, Minho en de andere overlevenden van het labyrint hebben twee weken de tijd om de schroei, het meest verbrande deel van de wereld, over te steken.
WICKED heeft een belofte met hen, maar hierbij worden vriendschappen op de proef gesteld.
Er is geen hulp, voor wie het niet haalt, wacht onherroepelijk de dood.
Mijn mening
Een spannend vervolg op het eerste deel van de labyrint renner.
Het is mij opgevallen dat bij elk einde van een hoofdstuk er veel spanning wordt gehouden, het geeft je zin om verder te gaan lezen.
Ik had een begin gemaakt om de boeken-serie te gaan lezen, sinds het eerste deel wordt je erin mee gesleurd.
Ik heb hiervoor wel de film al gezien, deze is heel anders dan in het boek is omschreven.
Heel afentoe ben ik het verhaal van het boek kwijt wanneer ik niet geconcentreerd aan het lezen was.

Cijfer: 7

Leave a Reply

