Film: ‘In the heart of the Sea’ (2015)

in-the-heart-of-the-sea-poster

 

Het verhaal

Een Amerikaanse walvisvaarder verliet de stad Nantucket in 1819 onder kapitein George Pollard voor een reis van 2,5 jaar om te gaan jagen op potvissen.
Het schip werd op een jacht geramd door een grote potvis en zonk op 3700 kilometer van Zuid-Amerika.
De overlevenden van het schip dobberden 90 dagen op zee.
Om het te overleven, moesten zij aan kanibalisme geloven.

productie
De film is geregisseerd door Rob Howard.
Genre: Avontuur/Actie

Inspiratie voor het verhaal van Moby-Dick uit 1851.
Het filmen van de film werd gestart in september 2013.

Cast
Chris Hemsworth
Benjamin Walker
Cillian Murphy
Tom Holland
Brendan Gleeson
Ben Whishaw
Michelle Fairly
Geary Beadle

Mijn mening

Een mooi gemaakte film met een interessant verhaal.
Ik kon het verhaal van Moby-dick niet heel goed, wel globaal.
Ik vond de film zo mooi gemaakt dat het echt leek allemaal, het leek realistisch.
De film vond ik zo ongeveer op de helft even wat langdradig , hele scenes op zee.
Toch heeft de film mij geboeid en wordt er goed geacteerd.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

