Film: ‘Pitch Perfect’ (2012)

86088.300

 

Het verhaal

De film gaat over Acapella-zanggroepen die met elkaar battlen.
De Barden Bella’s en de Barden Treblemakers.
Zij strijden voor een kampioenschap die jaarlijks wordt gehouden.
Onderling heeft de groep van de Barden Bellas wat conflicten die moeten worden opgelost zodat zij wel samen kunnen werken om te kunnen winnen.
Om echt geaccepteerd te worden door de groep moet je jezelf eerst goed bewijzen en ook een Eed afleggen, want ook met de Barden Treblemakers mag je geen ander contact hebben dan op de werkvloer.

Productie
De film is geregisseerd door Jason Moore.
De film is geregisseerd in de Verenigde Staten.
Genre: Muziek/ Komedie.
De film ging per januari 2013 in premiere in Nederland
De film heeft uiteindelijk 6 prijzen gewonnen en werd voor 18 prijzen genomineerd.

Cast

Anna Kendrick
Skylar Astin
Brittany Snow
Rebel Wilson
Anna Camp
Benn Plat
Adam DeVine
Hana Mae Lee
Alexis Knapp

Mijn mening

Ik heb het tweede deel van de film-serie eerder gezien. Hier was ik zeer enthousiast over en wachtte af op deel 1.
Het leuke aan de film is dat er veel werd gezongen in de film, waar ik normaal niet zo een fan van ben, maar in deze Arcapella-thema vond ik het knap om te zien hoe ze dat kunnen en liedjes van deze tijd kunnen opbeuren.
De film heeft ook een verhaal en is gezellig om naar te kijken.
Ik kan me voorstellen als je niet van muziek houdt in films, dat de film je niet aanspreekt maar ook voor mij was de film zeker een verrassing en wacht met smart op een deel 3.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

