Film: ‘The Beach’ (2000)

the-beach-movie-poster-2000-1020270105

 

Het verhaal

Richard is een Amerikaanse toerist die in een goedkoop hotelletje in Bangkok verblijft.
Hij maakt kennis met Daffy die hem vertelt over een ‘Paradijs’ op aarde, een eiland niet heel ver van Bangkok vandaan.
Daffy is onder invloed van Drugs en Richard gelooft hem niet helemaal.
De volgende middag vindt Richard op zijn deur een landkaart met het ‘Paradijs’ waar Daffy over sprak. Om hem te bedanken en spreken loopt hij meteen naar zijn hotelkamer, maar daar vind hij Daffy niet meer levend.
Samen met het Franse koppel Franscoise en Etienne naast zijn hotelkamer , besluit hij het ‘Paradijs’ op te gaan zoeken.
Het eiland wordt bewaakt door een aantal mannen met geweren, maar daarvoorbij ligt het zogeheten ‘Paradijs’ .

Productie
De film is geregisseerd door Danny Boyle
En geproduceerd in De verenigde staten en Verenigd Koninkrijk.
Genre: Drama/Avontuur
16 maart 2000  ging de film in Nederland in premiere.
De film had uiteindelijk 7 nominaties
Naar het gelijknamige boek van Alex Garland.
Tijdens de productie van de film waren Danny Boyle en Leonardo Di Caprio betrokken bij een bootongeval, maar niemand raakte gewond.

Cast

Leornardo Di Caprio
Tilda Swinton
Virginie Ledoyen
Guillame Canet
Robert Carlyl
Paterson Joseph
Lars Arentz- Hansen

Mijn mening

Ik heb de film al heel lang willen zien, omdat ik Leonardo een goede acteur vind met vaak goede films waar hij in mag spelen.
Ooit, in 2007 gok ik, heb ik de film ook gezien… toen vond ik er niet veel aan en begreep ‘m niet.
Dit jaar heb ik de film opnieuw gezien omdat ik toch steeds veel meningen had gehoord over de film.
Ik heb nu de film goed begrepen en goed gevolgd.
De film is wat flauwtjes en geeft je dat vakantie-gevoel.
Kan me voorstellen dat deze film is uitgeroepen van DiCaprio’s slechtste rollen.
Toch vond ik de film wel de moeite waard.

Cijfer: 7

Leave a Reply

