Film: ‘American Hustle’ (2013)

american-hustle-poster-2

 

Het verhaal

Irving Rosenfield is een grote oplichter die samen met zijn Britse partner en minarres Sydney, wordt gedwongen om te werken voor een losgeslagen FBI-agent.
Zijn doel was om een aantal Amerikaanse congresleden op heterdaad te betrappen.

Productie

De film is geregisseerd door David O Russel
Genre: misdaad en drama
De film was in februari 2014 in de Nederlandse bioscoop te bewonderen.

Cast

Christian Bale
Bradley Cooper
Jennifer Lawrence
Amy Adams
Jeremy Renner
Louis C.K.
Jack Huston
Alessandro Nivola

Mijn mening

Ik had hoge verwachtingen van de film toen deze uitkwam.
Ik heb de film pas geleden gezien (2016).
Helaas viel de film mij een beetje tegen vanwege het langdradige verhaal.
Het acteerwerk is overigens wel goed.
De film speelt zich ongeveer de jaren ’70 af, wat ik zelf geen hinder vind.

Cijfer: 6

Leave a Reply

