Film: ‘Jungle Book'(2016)

junglebook2016_1

 

Het verhaal

In de Indiase jungle is het mensenjong Mowgli grootgebracht door wolven,
Wanneer tijger Shere Khan dreigt het mensenjong te willen hebben en om het leven te brengen omdat hij niet in de jungle thuishoort, moet Mowgli met zwarte panter Bagheera een onderdak zien te vinden om uiteindelijk naar het mensenkamp te kunnen gaan.
Mowgli leert beer Baloe kennen waar hij het goed mee kan vinden.

Productie

De film is geregisseerd door Jon Faavreau.
Productiemaatschappij: walt Disney.
Naar het boek van Rudyard Kipling.
De film ging 14 april in Nederland in premiere.
Genre: Familie, animatie
De film is in de Verenigde Staten geproduceerd.

Cast

Neel Sethi
Bill Murray
Ben Kingsley
Idris Elba
Lupita Nyong’o
Scarlett Johanson
Giancarlo Esposito
Christopher Walken

Mijn mening

Een film waar ik al heel lang naar heb uitgekeken en zeker de moeite waard was om mee te wachten!!!
De jungle book animatiefilm uit de jaren ’90 is mijn jeugdsentiment en heb deze inderdaad 1000en keren gezien! Het verhaal van de film blijft leuk, de personages uit de film zijn leuk en heeft een vleugje hindoestaans/indiaas (wat herkenbaar is voor mij).
De film uit 2016 is erg erg erg(!) mooi gemaakt in technieken en kleuren.
Ik heb de film in IMAX 3D gezien. Het leek alsof je midden in de jungle was beland!
Ik kan alleen maar positieve dingen over de film vertellen en raad je aan om deze gauw in de bioscoop te zien, liefst 3D of IMAX vanwege de effecten!!

Cijfer: 9.5

Leave a Reply

