Film: ‘Dr. Seuss: The cat in the hat'(2003)

3436.300

 

Het verhaal

Conrad en Sally Walden zijn twee jonge kinderen die regelmatig alleen thuis zijn.
Het regent en zij vervelen zich, al is er een kinderoppas die niet veel aandacht aan hen besteed.
Wanneer de bel gaat, staat er een grote kat met een enorme hoed op zijn hoofd voor hun neus.
De kater is bij hen langsgekomen om lol te maken.
De kat weet het te bont te maken en willen zij eigenlijk van hem af voordat hun moeder thuiskomt.
Helaas hebben zij een buurman die erg van klikken houdt.

Productie

De film is geregisseerd door Bo Welch.
Genre: kinder, familie en fantasie.
De film is geproduceerd in de Verenigde Staten.
Speelduur; 82 minuten.
De film is gebasseerd op het boek ‘Dr. Seuss.

Cast

Mike Meyers
Dakota Fanning

Spencer Breslin
Alec Baldwin
Sean Hayes
Kelly Preston
Amy Hill
Paris Hilton

Mijn mening

Het verhaal van de film leek me leuk, de film deed me uiteindelijk een beetje denken aan The Grinch.
Ik vond de film te kinderachtig en ik snap dat je dan denkt wat had je dan van een kinderfilm verwacht? Maar het was te kleurrijk en ‘kinds’ geacteerd.

Cijfer: 5

Leave a Reply

