Film: ‘Breakfast club’ (1985)

breakfastclub

 

Het verhaal

De hele film speelt zich eigenlijk af in een bibliotheek van een school. Vijf scholieren moeten hun straf uitzitten op hun vrije zaterdag. Een ieder heeft iets anders gedaan waarvoor die moet nablijven.
Een ieder heeft ook een andere achtergrond en interesses. Doordat zij zolang met elkaar zitten opgescheept, trekken zij naar elkaar toe.
Andrew is een atleet, de reden dat hij moest nablijven is omdat hij een student zn billen aan elkaar had vastgeplakt.
Brian is een nerd, hij bracht een lichtpistool mee naar school die in zijn kluis is afgegaan.
John is een crimineel, Liet een brandalarm afgaan, hij krijgt ook vaker straf.
Claire is de prinses, zij spijbelde van school om te kunnen winkelen in het winkelcentrum
Allison is het gestoorde buitenbeentje, ze had niets beters te doen dus kwam op zaterdag erbij.

Productie

De film is geregisseerd door John Hughes
De film ging 22 augustus 1985 in premiere.
De film duurt niet heel lang slechts 97 minuten.

Cast

Emilio Estevez
Anthony Michael Hall
Judd Nelson
Molly Ringwald
Ally Sheedy
Paul Gleason
John Kapelos

Mijn mening

Ik heb de film een keer in groep 8 moeten kijken, ik had toen geen idee precies wat ik van de film moest vinden. Nu ik de film ruim 10jaar later heb gezien, snap ik de film natuurlijk beter. De film is best populair. Ik vond het een leuke film om gezien te hebben, maar vond het ook wat simpel.

Cijfer: 6.5

Leave a Reply

