Film: ‘Trainspotting’ (1996)

282-300

 

Het verhaal

Mark Renton is werkloos en probeert met zijn vrienden het dagelijks leven een kleur te geven.
Hun leven bestaat voornamelijk uit bier, drugs en uitgaan. Mark kiest er op een gegeven moment toch voor om een nieuw leven op te bouwen in Londen. Wanneer een van zijn oude vrienden in de problemen komt en onderdak bij hem zoekt, lijkt Mark weer terug te vallen in zijn oude leefgewoontes.

Productie

De film is geregisseerd door Danny Boyle
De film is geproduceerd in het Verenigd Koninkrijk.
Genre: drama
De film is gebassseerd op het gelijknamige boek van Irvine Welsh.
5 september 1996 ging de film in Nederland in premiere.
De film heeft uiteindelijk 19 prijzen gewonnen.

Cast

Ewan McGregor
Ewen Bremmer
Jonny Lee Miller
Robert Carlyle
Kevin McKidd
Kelly Macdonald
Peter Mullan
James Cosmo

Mijn mening

Een film waar ik al lange tijd interesse in had, maar nooit gekeken. De reden dat de film me altijd interesseerde is vanwege het verhaal van drugs. Ik had toen ik 13 jaar was de film Christiane F al gezien die ook diepe indruk op mij had gemaakt. Deze film was ook vrij bekend en zou duidelijk maken hoe ‘vies’  alles om drug heen is. De film laat ook in details zien met bloed, poep en urine etc. Als je hier niet tegen kan is de film zeker niets voor jou. Het geeft een goed beeld wat drugs met je doet, goed gespeeld ook door de acteurs.

Cijfer: 7

Leave a Reply

