Film: ‘Ouija: Origin of Evil’ (2016)

ouija_two_xxlg

 

Het verhaal

De film speelt zich af in 1965  in Los Angeles. Een alleenstaande vrouw en haar twee dochters wonen in een huis en probeert als spiritualist iets nieuws met een Ouija-bord om mensen op e lichten. Onbewust komt het kwaad in hun eigen huis en is haar jongste dochter het slachtoffer. Zij is bezeten door een geest.

Productie

De film is geregisseerd door Mike Flanagan.
De film is een vervolg op het eerste deel uit 2014. 21 oktober 2016 is de film in premiere gegaan.
Budget: 9 miljoen dollar
Opbrengst: 64,5 miljoen dollar.
9 september 2015 gingen de opnames door de film van start.

Cast

Elizabeth Reaser
Annalisse Basso
Lin Shaye
Lulu Wilson
Henry Thomas
Michael Weaver
Parker Mack
Doug Jones
Kate Siegel
Sam Anderson
Ele Keats
Nicholas Keenan

Mijn mening

De film werd opzich snel met spanning opgebouwd. Gedurende de film hing er hele tijd een enge sfeer wat goed was gedaan, helaas voelde ik de klapper  niet en ben misschien  1 a 2 keer geschrokken of beetje angstig geweest. Ik vond de film wel goed gemaakt, het leek echt een oudere film uit de jaren ’60. Ik heb de vorige film uit 2014 ook gezien, deze vond ik persoonlijk veel enger.  Voor mij is deze film niet voor herhaling vatbaar.

Cijfer: 6

Leave a Reply

