Film: ‘Bastille Day’ (2016)

370446-300

 

Het verhaal

Michael is een professionele zakkenroller in Parijs. Wanneer hij op een dag een tas steelt van een jonge dame, blijkt dat zij een aanslag had willen plegen en er een bom in haar tas zat verstopt.
Michael wordt opgejaagd door de CIA. Sean is agent die  op deze zaak wordt gezet en heeft al snel door wat Michael doormaakt en probeert met hem de puzzel op te lossen.

Productie

De film is geregisseerd door James Watkins.
De film is opgenomen in de Verenigde Staten, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Luxemburg.
Genre: actie / Speelduur: 92 minuten.
18 november 2016 werd de film wereldwijd gelanceerd.

Cast

Idris Elba
Richard Madden
Charlotte Le Bon
Kelly Reilly
José Garcia
Anatol Yusef
Eriq Ebouaney

Mijn mening

Een goede film die ik zeker aanraad om eens te kijken. De film is heeft een goed verhaal.
Ik hoorde voor het zien van de film een verhaal over de film; de film zou net na de aanslagen in Parijs dit jaar uitgebracht worden. Maar omdat het land aan het rouwen was en de film dan als ‘toeval’ gezien zou worden hebben zij dit dus iets uitgesteld. Ik kan mij dit ook goed voorstellen, dit verhaal kan ik alleen nergens terugvinden…

Cijfer: 8

Leave a Reply

