Film: ‘Fantastic Beasts and where to find them’ (2016)

257996-300

 

Het verhaal

De film speelt zich af in 1926 in New York. Newt Scamander is een Brit die naar New York reist voor een tussenstop. In Amerika zijn de regels voor tover-kunst veel strenger en mag je niet zomaar je toverstok gebruiken. Alles loopt uit de hand wanneer zijn magische koffer open breekt en de fabeldieren weten te ontsnappen. Newt heeft hulp van twee zussen die bekend zijn in de toverwereld en een man die ooit een banket-bakkerij wilde openen, hij is totaal niet bekend in de toverwereld en staat er steeds versteld van wat zich allemaal afspeelt.

Productie

De film is geregisseerd door David Yates.
Dit is een Brits-Amerikaanse fantasie film die geinspireerd is op het gelijknamige boek van J.K. Rowling. De film ging 10 november 2016 voor het eerst in premiere in 2016. 17 november 2016 was de premiere in Nederland.
J.K. Rowling heeft bekend gemaakt dat deze film geen prequel of sequel-serie zou zijn, maar een spin-off.

Cast

Eddie Redmayne
Katherine Waterston
Alison Sudol
Dan Fogler
Samantha Morton
Eszra Miller
Colin Farrell
Faithv Wood -Blagrove
Jenn Murray
Jon Voight
Carmen Ejogo
Ron Perlman
Johnny Depp

Mijn mening

Ik ging enorm enthousiast naar de bioscoop na het zien van de trailer. Ik had me voorgenomen dat dit niet zou lijken op de Harry Potter-serie. Je moet niet te veel verwachten dat dit veel lijkt op de Harry Potter films, want dat is dit totaal niet. Er zijn een aantal details die je wel zal herkennen als je een Harry Potter fan bent. Dit is een heel nieuw verhaal waar je wel voor open moet staan. Dit vond ik wel weer een hit en ben enorm enthousiast de bioscoop uit gekomen. De film bevat veel  humor en ben hier en daar toch een keer geschrokken. De film heeft ook veel bekende acteurs, die echt goed zijn uitgezocht voor de rollen in de film. Ik ben nu zeer benieuwd naar het vervolg van de film. Aan het einde was er een onverwachte scene, waarbij bekend gemaakt wordt dat we bij het volgende deel een nieuwe goede acteur terug zullen zien! Die had ik even niet zien aankomen, wel gelezen in het nieuws afgelopen week. Ik ben zeer enthousiast over de film. Ik raad je de film aan als je fan was van fantasie films zoals de Harry Potter serie, maar wel open staat voor een nieuw avontuur. Enjoy!

Cijfer: 8.5

Leave a Reply

