Boek: ‘Happy Life’ van Mascha Feoktistova

9200000026018759

 

Boek: Happy Life
Auteur: Mascha Feoktistova
Uitgever: Bertram + de Leeuw Uitgevers BV
Omslag: Sophi Deinum
Fotografie: Alexander Sporre
Pagina’s: 177
Categorie: Informatie en Biografie
Uitgave: 2014

Het verhaal

Het boek is geschreven in de IK-vorm , door Mascha.
Mascha is bekend geworden met bloggen en inmiddels ook door vloggen.
Mascha verteld in dit boek over haar geluk en hoe zij hard heeft gewerkt om overal te kunnen komen. Dit is een gedeelte biografie. Ook geeft zij veel tips voor o.a. op jezelf wonen en besparen van geld wat weer informatie aan je meegeeft. Het boek heeft veel verschillend hoofdstukken waarbij ik geloof dat een ieder hier wel wat aan heeft. Mascha verteld bij elk hoofdstuk aan het onderwerp hoe zij iets heeft gedaan toen zij jonger was en hoe dat nu gaat. Het boek is gebasseerd op haar leventje.

Mijn mening

Het boek is niet heel dik, wat snel en lekker wegleest. De hoofdstukken zijn niet zo lang, waardoor je elke keer een hoofdstukje af kan lezen. De hoofdstukken bevatten bijna elke keer wel wat tips. Ik woon al op mezelf maar deze hoofdstukken waren voor mij bijvoorbeeld weer herkenbaar om te lezen. Het boek is ook leuk geschreven en ongeveer na elk hoofdstuk zijn er foto’s in het boek te vinden. Ik denk dat het boek dan wel meer door vrouwen gelezen zal worden.
Ik ben aan dit boek gekomen doordat ik haar al vanaf het begin dat zij blogt en haar eerste filmpjes op Youtube heeft geplaatst. Ik wilde haar dus ook graag steunen met dit boek en werd nieuwsgierig naar haar verhaal. Door het boek kijk je weer anders naar haar levem dan je bijvoorbeeld alleen maar ziet in haar filmpjes.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

