Film: ‘Kubo and the two strings’ (2016)

285545-300

 

Het verhaal
Het verhaal gaat over het jongetje Kubo. Hij woont in een dorpje en lijdt een rustig leventje. Wanneer een geest uit het verleden zijn leven op zijn kop zet, wordt hij achterna gezeten door monsters en goden.
Kubo moet op zoek naar een magisch harnas om te overleven.
Zijn vader zou deze in het verleden hebben gedragen, hij was een legendarische samurai-krijger.

Productie

De film is geregisseerd door Travis Knight.

Genre: animatie/ gezinsfilm.
De film is geproduceerd in de Verenigde Staten
8 juli 2015 ging de film in premiere tijdens het filmfestival in Jeruzalem.
Budget van de film: 60 miljoen dollar.

Cast

(Engelse versie):
Art Parkinson
Charlize Theron
Ralph Fiennes
Rooney Mara
George Takel
Matthew McConaugey

(Nederlandse versie):
Roman Derwig
Kim van Kooten
Noortje Herlaar
Benja Bruijning

Mijn mening

Het verhaal was niet makkelijk inkomen en heeft het dus even geduurd voor ik snapte waar de film over ging.Ik vond dat er best heftige scenes aanwezig waren voor jongere kijkers. Daarmee bedoel ik bloederig en vechtscenes en enge karakters. Ik vond de film wel mooi gemaakt en leken het net klei-popptjes.

Cijfer: 5.5

Leave a Reply

