Boek: ‘Happy Love Life’ van Mascha Feoktistova

happy-love-life-mascha-boek-cover-9789461562289

 

Titel: Happy Love Life
Auteur: Mascha Feoktistova
Uitgever: Bertram + de Leeuw Uitgevers
Aantal Pagina’s: 184

Het verhaal

Het tweede boek van Mascha gaat zoals de titel al omschrijft over de Liefde.
In haar vorige boek had zij al aangegeven hier lang over te kunnen vertellen.
In het boek vertelt Mascha over de lange relatie met haar (inmiddels verloofde) Gregor.
Ze vertelt in verschillende hoofdstukken met onderwerpen ontrend de liefde.
Hoe is het om samen te wonen, voor het eerst samen op vakantie te gaan, je vrienden te delen en om te gaan met vertrouwen. Het boek is op hun eigen ervaringen gericht. Mascha heeft inmiddels een relatie van meer dan 13 jaar waardoor zij hierover alles kan vertellen.

Mijn mening

Ik had haar vorige boek eerst gelezen, kort ervoor.
Omdat ik enthousiast was over haar manier van schrijven in ‘Happy Life’ , heb ik ook dit boek laten bezorgen thuis dat ervoor heeft gezorgd dat ik ook deze heb kunnen lezen. Ik ben ook altijd geinteresseert in liefde en heb zelf een relatie van 4 jaar momenteel.
Mascha haar manier van schrijven is heel open en bevat korte hoofdstukken voor elk onderwerp, waardoor je ook makkelijk een hoofdstuk zou kunnen overslaan als je dat wilt.
Ik volg Mascha inmiddels meer dan 7 jaar op social-media waardoor ik op dit boek ben gekomen.
Dit boek is herkenbaar in bepaalde situaties. Voorbeeld; toen ik begin van mijn relatie vaak ruzie had, ging het om de kleinste dingen alsof je elkaar aan het testen bent. Naarmate je relatie langer duurt, heb je minder ruzies, wel eens een meningsverschil. Dit las ik ook terug in het boek.

Cijfer: 7.5

Leave a Reply

